The Next Giant Step

Next Giant Step in Duurzaamheid 

Vanaf 30 juni 2015 blog ik over verduurzaming, bedrijfsleven en politiek. 

Wat zijn 'duurzame producten? En hoe komen die tot stand?


The Next Giant Step
5 Mar 2017

Geld is niet het probleem. Wat dan wel?

Een kind moet kunnen spelen en leren. Dat vinden we allemaal. Toch produceren miljoenen kinderen dagelijks onze kleren, telefoons of speelgoed. Zelfs de rozijnen in de krentenbollen worden geplukt door kinderhanden. ...
• lees verder
The Next Giant Stepmeer The Next Giant Step

Wil je nieuwe blogs ontvangen?

The Next Giant Step
23 Okt 2016

De VVD Begrijpt Het!

Als alleen wetgeving kinderobesitas, dierenleed en kinderarbeid kan voorkomen, wat houdt ons dan nog tegen? In het programma Haagse Lobby van WNL (de publieke omroep voor hardwerkend Nederland) op 19 oktober ...
• lees verder
The Next Giant Stepmeer The Next Giant Step
The Next Giant Step
13 Mei 2016

'Je moet het in je pens voelen'

De strategie van Tony's Chocolonely lijkt veel op de Nieuwe Kleren van de Keizer. Talentvolle marketeers hebben een frame gevonden waar geen gevoelig mens iets tegenin kan brengen. Maar de oplossingen hebben ...
• lees verder
The Next Giant Stepmeer The Next Giant Step
The Next Giant Step
10 Apr 2016

Cruijffiaanse uitleg van Tony's Chocolonely

Echt waar, ik heb totaal geen verstand van voetballen. Maar ik ben wel - net als velen met mij - een grote fan van Johan Cruijff. De manier waarop hij bij leven en welzijn inzichten onder woorden bracht: briljant ...
• lees verder
The Next Giant Stepmeer The Next Giant Step
The Next Giant Step
22 Mar 2016

Is 'Oekraine' een kipwet waard?

Soms kan ik me niet beheersen, dan móet ik gewoon een gegrilde kip kopen. Die eet ik dan thuis in een keer op. Heerlijk. Eet jij ook graag op zijn tijd een lekker stukje kip dat je met een gerust geweten ...
• lees verder
The Next Giant Stepmeer The Next Giant Step
The Next Giant Step
6 Jan 2016

Een Waarden-volle Economie? Proost!

Was 2015 nog het jaar waarin werd van gegoocheled met het begrip duurzaamheid, 2016 zou zomaar een oprechter jaar kunnen worden. Dat is niet niks! Bedrijven die betrokkenheid tonen, in woorden EN daden. Misschien ...
• lees verder
The Next Giant Stepmeer The Next Giant Step
The Next Giant Step
30 Sep 2015

Het verschil tussen cacao-quota en vluchtelingen-quota

Mmmmm, even genieten met een verse kop koffie en een stuk chocola. In mijn veredelde sleurhut kijk ik uit over het Friese platteland en waan mij stinkend rijk. Ik denk aan Ebenezer Okine Nartey uit het artikel ...
• lees verder
The Next Giant Stepmeer The Next Giant Step
The Next Giant Step
1 Sep 2015

Meer verdienen met minder produceren

Overal ter wereld wordt boeren verteld dat ze steeds MEER moeten produceren om te kunnen (over)leven. Maar wat blijkt: als ze MINDER produceren, is dat beter voor hun inkomen. Toch heeft de EU onlangs het melkquotum ...
• lees verder
The Next Giant Stepmeer The Next Giant Step
The Next Giant Step
16 Jul 2015

Soms willen ondernemers (wel) wetten

Nederlandse ondernemers vroegen in 1863 de overheid om kinderarbeid te verbieden. Het was het begin van ons sociale stelsel. Intussen halen we onze t-shirts en mobieltjes uit lagelonenlanden waar ethisch ondernemen ...
• lees verder
The Next Giant Stepmeer The Next Giant Step
The Next Giant Step
7 Jul 2015

Onweer in het kippenhok

De Autoriteit Consument & Markt geeft geen toestemming voor de zogenaamde duurzame Kip van Morgen. Een gemiste kans? Hoe nu verder? Het heeft de laatste tijd flink geonweerd. En niet alleen in Friesland ...
• lees verder
The Next Giant Stepmeer The Next Giant Step
The Next Giant Step
18 Jun 2015

Wat hebben de landing op de maan en duurzaamheid met elkaar gemeen?

Landen op de maan leek aanvankelijk een belachelijk idee, maar het lukte toch. Neil Armstrong noemde het 'One small step for [a] man, but one giant leap for mankind'. Om te komen tot een duurzame(re) wereld, ben ...
• lees verder
The Next Giant Stepmeer The Next Giant Step

Branded Journalism

Branded Journalism

Gaan bedrijven en onafhankelijke journalistiek wel samen? 

Zo nee, waarom niet? 
Zo ja, hoe dan wel?

Deze serie is afgesloten.

 


Branded Journalism
8 Feb 2014

Het verschil tussen Branded Content en Branded Journalism

De begrippen Branded Content en Branded Journalism worden vaak door elkaar heen gebruikt. Toch is er wel degelijk verschil. Als consument en journalist struin ik regelmatig het internet af om iets leuks of interessants ...
• lees verder
Branded Journalismmeer Branded Journalism
Branded Journalism
5 Jan 2014

'Betekenisvol communiceren', kan dat?

Het communicatiejaar 2014 wordt in marketingjargon - zo laat het zich aanzien - het jaar van de 'betekenisvolle' inhoud. Met andere woorden: het schetsen van een herkenbare situatie die de interesse wekt. Unilever ...
• lees verder
Branded Journalismmeer Branded Journalism
Branded Journalism
4 Dec 2013

Journalist moet advocaat van de duivel zijn

Met branded journalism kun je je organisatie een grote dienst bewijzen. Maar pas op: ook in jouw blog of artikel moeten de feiten kloppen. Afgelopen weekend ben ik begonnen aan het laatste seizoen van Breaking ...
• lees verder
Branded Journalismmeer Branded Journalism

Janneke Donkerlo  Onderzoekende journalistiek  M 06 26898775  E   KVK 34368041

©2017